Har du styr på de små detaljer? – Micro copywriting gør hele forskellen

5. september 2018Af Mathilde Majlund

Har du styr på de små detaljer? – Micro copywriting gør hele forskellen

Der er noget over de små ting, især de små bider tekst, som vi hver dag læser. Det er de små ting, der gør den store forskel. Jeg bruger rigtig meget tid på at fortælle, dem jeg møder, hvor vigtigt det er at have meget, godt og relevant indhold på deres hjemmesider. Men man glemmer ofte den lille tekst – den som gør forskellen.

Den lille tekst, som gør forskellen, kaldes for micro copywriting. Det er teksten, der i bund og grund binder din kommunikation sammen. Du anvender med stor sandsynlighed micro copywriting helt uden at tænke over det. Micro copywriting kan være mange ting – men hvis du har lyst til at give dig i kast med micro copywriting, kan du starte med at kigge på din auto-signatur, din velkomst hilsen, din call-to-action knap på både hjemmesiden, i nyhedsbrevet eller i din pop-up. Der kan være stor forskel på kommunikationen, især i de mindste tekster, og det er dét, micro copywriting virkelig prøver at lære os noget om.

Men ligesom så meget andet tekstforfatning, skal du kende din målgruppe og dens måde at kommunikere på. Du kan med fordel skrive hey, hands up, yo eller hejsa, hvis du har en ung målgruppe. Har du derimod en målgruppe i den anden ende af skalaen, vil disse ord klinge hult. Her vil en velkomsthilsen som hej, godt at se dig igen og goddag være mere passende.

Skribenterne har selv lavet små ændringer, og vi opdaterer os hele tiden, så vi fremstår kommunikativt stærkest. Eksempelvis har vi ændret en call-to-action knap til at være mere interagerende.

Vi gik fra knappen ovenfor til knappen nedenfor.

Det skulle gerne give en bedre forståelse for, at vi ikke kun sælger tekstforfatning, men at vi varetager alle opgaver. Vi stiller ligeledes vores besøgende et spørgsmål, som ikke ligger op til et salg, men derimod til en samtale – det er i hvert fald vores tanke bag. Ligesom så meget andet tekst, så vil dine læsere modtage budskabet forskelligt.

Med micro copywriting kan du på meget få ord være både sjov, konkret og skabe interaktioner, som kan være med til at skabe tillid mellem dig og dine læsere. Giv micro copywriting et skud og vær ikke bange for at folde dine kreative idéer ud. Hvis du ikke kan komme op med de små geniord, kan Skribenterne altid hjælpe dig med at få det helt rigtige budskab frem.

har-du-styr-paa-de-smaa-detaljer-micro-copywriting-goer-hele-forskellen
Skrevet af
Mathilde Majlund
Kontaktchef
Jeg er i gang med en professionsbachelor i international handel og markedsføring og med den uddannelse i ryggen, ved jeg, hvad det kræver for at opnå succes indenfor en bred vifte af brancher. Jeg har en stor viden indenfor blandt andet tekstforfatning, markedsføring, salg og ledelse - og du kan derfor regne med en solid rådgivning, når det kommer til din virksomhed. Udover en solid uddannelse, har mit studiejob som tekstforfatter givet mig alt den nødvendige viden til at rådgive dig indenfor tekstforfatning.

Gratis SEO-tjekliste, hvem siger nej tak til det?

Det kan være meget svært at huske det hele, og det ved vi godt. Men med vores tjekliste, kan du blive en haj til de kryptiske SEO-tekster. Den er overskuelig og god til dig med en travl hverdag.

Hvis du klikker på "Ja tak, stik mig SEO-guiden" accepterer du Skribenternes privatlivspolitik som kan læses her: skribenterne.dk/privatlivspolitik/

Du tilmelder dig samtidig det bedst skrevet nyhedsbrev, som indeholder de bedste tips, tricks og do's and don'ts inden for vores felt – nemlig tekstforfatning og content marketing. Men intet spam, det lover vi.

Send en forespørgsel omkring din opgave i dag og få et gratis tilbud.

Bestil tekstforfatning

Generelle oplysninger

Arbejdsopgaver