Blogindlæg

At have en blog kan være en god idé for din virksomhed. Det kan være med til at øge trafikken på din hjemmeside eller webshop og øge salget, da du i blogindlæggene kan henvise til salgssider, hvor kunden kan købe de produkter, du omtaler i indlægget. Derudover giver blogindlæggende mulighed for, at du kan fremstå som ekspert på de emner, du vælger at lægge dit fokus på. Sidst, men ikke mindst, kan blogindlæg være med til at skabe relationer til dine kunder og heraf dialog om f.eks. din virksomheds produkter og ydelser. Der er altså mange gode grunde til at have en blog på din hjemmeside eller webshop – og indlæggende på den kan vi hos Skribenterne hjælpe dig med at skrive.

Hvad er et blogindlæg?

Blogindlæg er tekstindlæg, der ligger på en blog. Der findes forskellige måder at bruge blogs på, alt efter hvilket formål indlæggene i bloggen har. Formålet med blogs er at dele sin passion om et emne eller en nyhed med andre, der også finder området spændende. Det har ofte været privatpersoner, der har anvendt formatet, men blogs er dog også blevet meget populært hos virksomheder i deres markedsføringsstrategier. Her kan de skrive om emner og nyheder, der kan forbinde disse områder til deres virksomhed.

Indholdet af en blog er bredt og kan stort set omhandle alt. Det gør, at en virksomhed kan vælge at rette sit indhold i bloggen på netop dét, der giver mening for den enkelte virksomhed eller webshop. Formen på blogindlægget vil ofte være skrevet som en artikel, hvor den starter med en kort præsentation af blogindlæggets indhold efterfølgende af det egentlige indhold for til sidst at have en afrunding, der samler op på indlægget. Ofte slutter et blogindlæg af med at henvise til et andet blogindlæg eller til at købe et produkt hos virksomheden, der netop er blevet omtalt i blogindlægget.

Fordelene ved at bruge blogindlæg på din hjemmeside

En af de ting som Google fokuserer på, når den vil belønne din hjemmeside, er hvor ofte, der kommer nyt indhold på den, som kunderne godt kan lide. Løbende optimering af indhold på din hjemmeside, som kunderne trykker sig ind på, er med til at fremme din virksomheds placering på søgemaskinen. Det kan være svært at få tekst ind på sin hjemmeside løbende, men her er blogindlæg en gylden mulighed. Ved at anvende blogs kan du få tekstindhold på din hjemmeside eller webshop, der henvender sig til dine kunders behov. Du kan målrette dine blogindlæg, så de omhandler emner og nyheder, der relaterer sig til din virksomhed og de produkter eller ydelser, du tilbyder.

Ved at skrive blogs kan du rette dit fokus på de områder, du gerne vil relateres til af dine kunder. De kan også bruges til at beskrive dine produkter, anvendelsen af dem eller noget helt tredje, der er med til at hjælpe dine kunders forståelse for dine produkter. Du får altså kort sagt mulighed for at sætte ord på områder, du ellers ikke har plads til på din hjemmeside eller webshop. Det skal dog altid være med henblik på, emner eller områder som dine kunder finder relevant. De skal kunne bruge dine indlæg til noget, og derfor handler det ikke kun om at skrive godt om din virksomhed og dens produkter, men at få besvaret dine kunders spørgsmål. Det er derfor vigtigt, at du sætter dig i dine kunders behov, når du anvender blogindlæg på din hjemmeside.

Hjælp til gode emner på din blog

Det kan være svært at finde ud af hvilke emner, der vil være det bedste for din virksomheds blog. Hvis din hjemmeside eller webshop allerede har en blog, kan du se på hvilke indlæg, der har fået flest reaktioner og deraf skrive indlæg, der associerer til de emner. Det kan også være en idé at se på, hvilke indlæg dine konkurrenter har på deres blog, for at få inspiration til, hvad der selv kan være relevant for dig at skrive om i dine blogindlæg. En tredje mulighed kan være at forhøre dig hos dine kunder. Hvad vil de gerne læse om på din hjemmeside eller webshop? Det er trods alt dem, dine indlæg retter sig imod og derfor også dem, der skal finde dit indhold spændende i dine blogindlæg.

Det giver ofte også god mening at tilrettelægge blogindlæg efter højtider, for at der kontinuerligt bliver lavet indlæg på din blog. Det kan også være valentinsdag, eller måske julen er særlig relevant for din virksomhed, og derfor vil det være oplagt at lave blogindlæg, der sætter fokus på netop disse mærkedage.

Løbende opdatering af dine blogindlæg er nødvendigt

For at få mest muligt ud af brugen af en blog på din hjemmeside eller webshop er det nødvendigt, at der løbende bliver lagt blogindlæg ind. Som regel er intentionerne gode hos de fleste virksomheder, når de starter deres blog op. De ønsker at lægge indlæg ind månedligt eller måske endda ugentligt. Der går dog ikke længe før, bloggen bliver nedprioriteret, da andre opgaver i virksomheden føles mere nødvendige at løse. Det er her, Skribenterne kommer ind i billedet. Ved at bruge os vil du – alt efter, hvor ofte, du ønsker indlæg – få professionel tekstforfatning til din blog. Uanset om du ønsker, at vi skriver enkelte blogindlæg eller aftaler en fast ordning, står vi klar. Vi hjælper dig gerne med både at skrive ud fra emner, du gerne vil have sat ord på, men vi hjælper også gerne med at finde emner, der er relevante for din virksomhed eller webshop. Sammen skal vi have dannet det bedste grundlag for, at du får en blog, der giver dig det udbytte, du gerne vil have. Her inddrager vi selvfølgelig SEO for at skabe de bedste søgemaskineoptimerede tekster og fokuserer derfor gerne på søgeord, der hjælper kunderne med at finde frem til din virksomhed eller webshop.