E-mail marketing

Selvom der ofte sættes spørgsmålstegn ved brugen af e-mail marketing er kommunikation via e-mail en af de mest effektive måder at tilgå din målgruppe på. Det at bruge nyhedsbreve som en del af din virksomheds markedsføring kan være en stor styrke, da de konverterer godt og kan give dig gode resultater blandt andet fordi, der kan skabes en personlig relation til kunden. Nyhedsbrevene kan engagere dine kunder, og det er derfor en rigtig god idé at have fokus på nyhedsbreve i sin markedsføring.

Hvorfor skal du gøre brug af e-mail marketing?

E-mail marketing er et godt værktøj, når der skal sættes fokus på kundepleje, salg og vidensdeling. Mens mange har lagt deres energi på sociale medier og indholdet på disse platforme, er effekten ikke lige så høj som ved at gøre brug af nyhedsbreve. På sociale medier er eksponeringen ekstrem. Som forbruger bliver du overdynget af budskaber fra diverse personer og virksomheder, og det gør selvfølgelig, at der ikke er plads til alle informationer. Derfor drukner mange budskaber, hvilket gør at du som virksomhed ikke får det udbud ud af din markedsføring, som du ønskede. Får du derimod kunderne til at skrive sig op til dine nyhedsbreve, vil du have deres fulde opmærksomhed, når de læser dit nyhedsbrev. Her skal du nemlig ikke konkurrere med andre, og det er i dag en stor fordel.

Kommunikationen bliver derfor i langt højere grad formidlende, da du har en del plads til at kommunikere det ud, du gerne vil have er nyhedsbrevets budskab. E-mail marketing gør det derfor muligt for dig at komme tættere på din målgruppe. Du ved som virksomhed at de folk, der har valgt at tilmelde sig dit nyhedsbrev kender til din virksomhed og ved, hvad den står for. Det er en mulighed for direkte kommunikation med dine kunder, og derfor har det stor betydning, at indholdet af nyhedsbrevene er gennemtænkt og relevante for dine modtagere.

Det er svært at skrive gode nyhedsbreve - vi gør det gerne for dig

Formålet med at sende nyhedsbreve ud er, at kunderne i den anden ende åbner dine mails – ellers går det gode indhold spildt. At skrive et godt nyhedsbrev handler derfor i høj grad om at skrive en god emnelinje. Emnelinjen er dine kunders første møde med dine nyhedsbreve, og derfor skal de være gode – rigtig gode. Sender du et nyhedsbrev afsted med titlen ”Ugens nyheder”, kan du være sikker på, at modtageren ikke lægger tid i mailen, da de højest sandsynlig modtager mange andre nyhedsbreve, der har samme emnelinje. Det handler derimod om at gøre teksten så interessant som muligt, så modtageren ikke kan lade være med at åbne dit nyhedsbrev. Blandt nogle af de ting man skal tænke over, når man laver en emnelinje er:

  • Den skal være kort og enkel
  • Emoji’s og tal giver blikfang
  • Personalisere den – skriv direkte til kunden ved at benytte fornavn
  • Anvend bydeform og interrogativer

Som med alt andet tekstforfatning har kvaliteten en stor betydning. Hvis teksterne ikke er gennemarbejdet og derfor ikke rammer din målgruppes interesse, vil de ikke læse nyhedsbrevene, og du får heraf ingen kredit for den tid og energi, du har lagt i at lave dem.

Hos Skribenterne ved vi, at du som virksomhedsejer ikke nødvendigvis har tiden til at skrive tekster af høj kvalitet til dine nyhedsbreve, og derfor vil vi gerne gøre det for dig. Vi har erfarne skribenter siddende, der er klar til at skrive godt content til din e-mail marketing.

Nærhed til dine kunder gennem e-mail marketing

En af de helt store fordele ved e-mail marketing er dets mulighed for at skabe en relation til modtageren, da de potentielle kunder har indbudt dig til at kontakte dem i samme forum som vedkommendes familie, venner, kæreste og kolleger. Dine nyhedsbreve ender nemlig i den samme indbakke som mange af kundens personlige e-mails. Det er en tillid, du skal holde dig selv op på. Derfor er det vigtigt, at du overholder de ting, du lovede da den potentielle kunde tilmeldte sig dit nyhedsbrev. Hvis der er modsigelse mellem det, du lover, og det du gør, har du tabt den potentielle kunde.

At skabe en tillidsfuld relation til dine kunder gennem e-mail marketing kan være svært. Det kræver en god tekstforfatter at personalisere dine nyhedsbreve, så din virksomhed skiller sig ud blandt de mange andre e-mails, kunden får tilsendt. Hos Skribenterne har vi erfarne folk, der sidder klar til at hjælpe dig med at skrive et godt indhold til dine nyhedsbreve. Vi ved, hvad der skal til for at opfylde de mange kriterier, der er, for at et nyhedsbrev kan være med til at generere konverteringer.

Ligevægt mellem information og salg

Du skal se det som et privilegium, at du har fået lov til at sende potentielle kunder nyhedsbreve, og derfor skal du også give dine kunder det, de gerne vil have. Selvom lysten er stor til at sende et godt tilbud afsted mod kunderne, kan det være med til at skræmme dem væk. Det er derfor vigtigt at have en idé om, hvor langt dine kunder er i købsprocessen. Er det nye kunder, der er kommet til, fordi de f.eks. er faldet for dit gode content marketing, så har du muligvis fået opmærksomhed fra en række kunder, der kun lige er blevet klar over din eksistens, og det du laver. De er derfor kun i de første trin af købsprocessen og er altså ikke interesseret i at blive påduttet en masse salgsbudskaber via nyhedsbrevet. De ønsker måske nyhedsbreve, der har en mere informativ karakter for at kunne lære din virksomhed at kende, før de ønsker at blive kunde hos dig. Det er derfor vigtigt, at teksten i dine nyhedsbrev er tilpasse dine kunder, og at du derfor har en fornemmelse af, hvor langt dine kunder er i købsprocessen.